Ons nieuws
Mijn vlucht is geannuleerd, wat nu?
Rotterdam, 25 november 2022
We kijken er niet meer van op. Dagelijks worden er helaas vluchten geannuleerd of worden schema’s van de maatschappijen omgegooid.
Vervelend voor u en uw relaties. Wij proberen u zo goed en snel mogelijk hiervan op de hoogte te stellen en assistentie te verlenen waar nodig.
Hierbij een kort overzicht wat u kunt doen indien uw vlucht is geannuleerd.
Hierbij een beknopt overzicht bij een geannuleerde vlucht van KLM:
Geannuleerde of vertraagde vlucht
In de volgende gevallen kunt u een terugbetaling aanvragen voor uw KLM-vlucht*:*onder voorbehoud van wijzigingen
- Uw vlucht werd geannuleerd en u heeft geen andere vlucht genomen.
- U besloot om niet meer mee te reizen op uw heenvlucht binnen Europa, omdat deze meer dan 90 minuten vertraagd was en uw terugvlucht gepland stond op dezelfde dag.
- U besloot om niet meer mee te reizen op uw vlucht, omdat deze meer dan 3 uur vertraagd was.
- U wilde niet meer naar uw eindbestemming vliegen, omdat uw aansluitende KLM-vlucht meer dan 5 uur vertraagd was.
Onverwachte kosten
U kunt een vergoeding aanvragen als u onverwachte kosten heeft gemaakt vanwege een vertraging of annulering, zoals extra kosten voor lunch of een telefoongesprek.
U heeft recht op een vaste vergoeding als u voldoet aan deze 3 criteria:
- uw vlucht was vertraagd of geannuleerd en uw aankomsttijd was daardoor 3 uur later dan gepland;
- u reisde naar, van of via een Europese bestemming;
- en uw vertraging of annulering werd niet veroorzaakt door bijzondere omstandigheden zoals extreem weer, politieke instabiliteit of stakingen van derden.
Waar heeft u recht op bij vertragingen, annuleringen of bagage problemen
Dankzij de Europese Unie heeft u, afhankelijk van de oorzaak, recht op compensatie in geval van vluchtvertraging, annulering, instapweigering of bij problemen met uw bagage. Hoe zit dit precies en waar heeft u wanneer recht op? Op de website rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl wordt het duidelijk uitgelegd. Hulp nodig bij een claim? Wij kunnen deze ook voor u indienen
Andere tip:
Momenteel is het erg populair om een flexibel ticket bij ons te boeken. Stel dat er wat gebeurd door bijvoorbeeld ziekte, krijgt u toch (gedeeltelijk) geld terug.
Boekt u een flex tarief binnen Europa bij KLM, dan ontvangt u ook nog SkyPriority, waardoor u sneller door de beveiliging bent.