Image
Airport lockdown, Flights canceled on information time table board in the airport while coronavirus outbreak pandemic issued around the world

Ons nieuws

Home > Mijn vlucht is geannuleerd…en nu?

Mijn vlucht is geannuleerd, wat nu?

Rotterdam, 25 november 2022

We kijken er niet meer van op. Dagelijks worden er helaas vluchten geannuleerd of worden schema’s van de maatschappijen omgegooid.

Vervelend voor u en uw relaties. Wij proberen u zo goed en snel mogelijk hiervan op de hoogte te stellen en assistentie te verlenen waar nodig.

Hierbij een kort overzicht wat u kunt doen indien uw vlucht is geannuleerd.

 Image
 Image

Hierbij een beknopt overzicht bij een geannuleerde vlucht van KLM:

Geannuleerde of vertraagde vlucht

In de volgende gevallen kunt u een terugbetaling aanvragen voor uw KLM-vlucht*:*onder voorbehoud van wijzigingen

  • Uw vlucht werd geannuleerd en u heeft geen andere vlucht genomen.
  • U besloot om niet meer mee te reizen op uw heenvlucht binnen Europa, omdat deze meer dan 90 minuten vertraagd was en uw terugvlucht gepland stond op dezelfde dag.
  • U besloot om niet meer mee te reizen op uw vlucht, omdat deze meer dan 3 uur vertraagd was.
  • U wilde niet meer naar uw eindbestemming vliegen, omdat uw aansluitende KLM-vlucht meer dan 5 uur vertraagd was.

Onverwachte kosten
U kunt een vergoeding aanvragen als u onverwachte kosten heeft gemaakt vanwege een vertraging of annulering, zoals extra kosten voor lunch of een telefoongesprek.

U heeft recht op een vaste vergoeding als u voldoet aan deze 3 criteria:

  • uw vlucht was vertraagd of geannuleerd en uw aankomsttijd was daardoor 3 uur later dan gepland;
  • u reisde naar, van of via een Europese bestemming;
  • en uw vertraging of annulering werd niet veroorzaakt door bijzondere omstandigheden zoals extreem weer, politieke instabiliteit of stakingen van derden.

Vraag hier uw claim aan

 Image
 Image

Waar heeft u recht op bij vertragingen, annuleringen of bagage problemen

Dankzij de Europese Unie heeft u, afhankelijk van de oorzaak, recht op compensatie in geval van vluchtvertraging, annulering, instapweigering of bij problemen met uw bagage. Hoe zit dit precies en waar heeft u wanneer recht op? Op de website rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl wordt het duidelijk uitgelegd. Hulp nodig bij een claim? Wij kunnen deze ook voor u indienen

Lees meer

Andere tip:

Momenteel is het erg populair om een flexibel ticket bij ons te boeken. Stel dat er wat gebeurd door bijvoorbeeld ziekte, krijgt u toch (gedeeltelijk) geld terug.

Boekt u een flex tarief binnen Europa bij KLM, dan ontvangt u ook nog SkyPriority, waardoor u sneller door de beveiliging bent.

Mocht u met een andere maatschappij vergoeding of refund willen aanvragen, stuur ons gerust een email en wij adviseren u verder.
Bovenstaande informatie is onder voorbehoud van wijzigingen in het beleid van de airline
 Image

Meer nieuws

Eurostar zal in 2024 nauwelijks rijden

06 June 2023

De drukte begint weer te komen op Schiphol met de vakanties in aantocht. Als zakenreiziger wilt u zo snel mogelijk op bestemming komen en zo…
LEES VERDER

Maak kennis met JetBlue

01 June 2023

Sinds 1 augustus 2022 hebben wij een andere 24-uursdienst (Firefly). Hoogste tijd om iets meer over hen te vertellen. Firefly is ontstaan uit de bedrijven…
LEES VERDER

To ensure the best experience on our website, we use cookies. Click 'I agree' to accept the cookies. You can click here to read our cookie policy.

I agree